Logo
  • Nieuws
  • 28 maart 2018
  • Bron: Hays

Medewerkers klantenservice niet aan te slepen

Naar medewerkers voor klantenservice is momenteel de grootste vraag in Nederland. Eind januari piekte de hoeveelheid openstaande, online vacatures naar 4.227. Bijna duizend openstaande vacatures meer dan in december 2017.

Beeld Medewerkers klantenservice niet aan te slepen

Dat blijkt uit een analyse naar openstaande vacatures voor mbo, hbo en (post) wo-geschoolde professionals van Hays Nederland op basis van data van Jobfeed. Deze trend wordt ondersteund door de cijfers over de Nederlandse arbeidsmarkt die het CBS onlangs publiceerde.

De vraag naar arbeidskrachten stijgt dit jaar explosief. Professionals voor de klantenservice zijn momenteel de meest gevraagde medewerkers:

Januari 2018: 1.064 vacatures
December 2017: 746 vacatures

Klant centraal = talent centraal

Een van de zaken die opvalt, is de grote vraag naar professionals in klantenservice. Robert van Veggel, managing director van Hays Nederland: “Die vraag herkennen wij. In de eerste maanden van 2018 steeg de vraag naar goed opgeleide professionals die zich bezighouden met klantcontact sterk in Nederland. Hieruit blijkt dat steeds meer organisaties echt werk maken van het centraal zetten van de klant. Maar wie dit goed wil doen, moet professionele medewerkers in huis hebben. En dus eerst in staat zijn om de juiste talenten aan te trekken. Dat betekent dat organisaties die ‘klant centraal’ nastreven, eerst ‘talent centraal’ moeten zetten.”

Producttips

Volg F-Facts

Word gratis lid en ontvang op dinsdag en donderdag het laatste facility nieuws in uw mailbox! Én als lid krijgt u ook toegang tot exclusieve online artikelen.

Word lid van F-Facts Facility Platform