Logo
  • Achtergrond
  • 18 november 2019
  • ROHDE & GRAHL

Een nieuwe kantoorinrichting; méér dan meubels

Het inrichten van een nieuw kantoor is een grote uitdaging voor elk bedrijf. Het uitwerken van bedrijfsdoelen en het ontwikkelen van een logisch, samenhangend interieurconcept voor het indelen van ruimtes dat óók nog eens aansluit bij de verwachtingen en behoeften van werknemers, zijn harde noten om te kraken. Hoe ga je het beste om met deze uitdagende taak? Onze specialisten op het gebied van kantoorinrichting helpen jou, je medewerkers en jouw bedrijf verder.
Beeld Een nieuwe kantoorinrichting; méér dan meubels

‘Een goede inrichting helpt jouw bedrijf verder’ 

“Een goede kantoorinrichting kan verschillende aspecten beïnvloeden, die direct verband houden met de manier waarop het hele bedrijf functioneert”, stelt Anna Marszałek, Senior Werkplekonderzoek- & Ruimteplanning-consultant van Nowy Styl Group. “Het is namelijk niet alleen een werkplek, maar ook het perfecte middel dat kan worden ingezet om werknemers zich sterker betrokken te laten voelen bij een bedrijf en een belangrijke voorwaarde om kennisuitwisseling en communicatie te vergemakkelijken.”

De belangrijkste aspecten van kantoorinrichting

De sleutel tot succes is echter het begrijpen van het gehele proces van het vernieuwen van de kantoorinrichting of indeling van een kantoor. Om je hierbij te ondersteunen heeft Nowy Styl Group een speciaal document ontwikkeld. In ‘Een nieuw kantoorproject; een harde noot om te kraken’ nemen experts, aan de hand van een informeel thema, de meest voorkomende dilemma’s waar je tijdens dit project mee te maken krijgt onder de loep. Hierbij wordt steevast de aandacht gevestigd op de belangrijkste aspecten van het inrichten van een nieuwe kantooromgeving.

Een investering in de successen van de toekomst

De essentiële eerste stap is het definiëren van een gemeenschappelijk doel waaraan de nieuwe kantoorruimte moet voldoen. Moet de werkomgeving het bedrijf helpen kosten te optimaliseren? Communicatie verbeteren? Of bijdragen aan het langer behouden van getalenteerde werknemers? Deze aspecten zijn niet alleen van invloed op de nieuwe indeling en inrichting van het kantoor, maar zijn op de lange termijn ook verantwoordelijk voor het succes van een bedrijf. Tegelijkertijd moet de nieuwe kantoorruimte ook passen bij het bedrijfsimago. Een kleurrijke ruimte met schommels en glijbanen is niet per se de ideale werkomgeving voor een advocatenkantoor, terwijl een formele kantoorinrichting de creativiteit van werknemers van een vooruitstrevend, interactief reclamebureau niet bevordert.

De specialisten aan het woord 

Verder staat mooi lang niet altijd gelijk aan comfortabel. Daarom is het belangrijk om te weten dat ergonomische kantoormeubelen van de hoogste kwaliteit de productiviteit van werknemers met liefst 15 procent kunnen vergroten [1]. 

[1] ‘Improving productivity in the workplace: Reports from the field’, T. Springer (1992).

Wij dragen bij aan het succes van onze relaties door het verzorgen van een unieke inrichting op maat. Onze medewerkers doen dit op basis van onze visie “working well” en hun ruime ervaring en vakkennis. ROHDE & GRAHL ontwerpt, vervaardigt en levert hoogwaardige, verantwoorde en innovatieve producten. Met de producten uit onze eigen fabrieken en met die van zorgvuldig gekozen partners, realiseren wij een inspirerende en duurzame werkomgeving. Sinds 2013 is ROHDE & GRAHL onderdeel van de Nowy Styl Group, een van de grootste fabrikanten van kantoormeubilair binnen Europa met een indrukwekkend internationaal netwerk.

Producttips

Volg F-Facts

Word gratis lid en ontvang op dinsdag en donderdag het laatste facility nieuws in uw mailbox! Én als lid krijgt u ook toegang tot exclusieve online artikelen.

Word lid van F-Facts Facility Platform