Logo
  • Achtergrond
  • 15 juni 2016
  • Rimke de Groot
Exclusief artikel

Best practice: Publiekshal Gemeente Alkmaar

Begin maart opende in het markante stadskantoor van de gemeente Alkmaar de verbouwde Publiekshal. De hal kreeg met het UWV en de Halte Werk twee nieuwe bewoners en onderging ook waar het gaat om facilitaire elementen als duurzaamheid, akoestiek, beleving en signing een transformatie.
Beeld Best practice: Publiekshal Gemeente Alkmaar

“Begin vorig jaar zijn we gestart met Alkmaar Nabij, vanuit de wens van het college om meer nabij de Alkmaarder te komen”, vertelt Remko Huitema, Coördinator Huisvesting & Services unit Facilitair bij de gemeente Alkmaar. In het kort houdt dit in dat de klantvraag centraal staat en de gemeente veel meer decentraal gaat werken, en dus ook mensen ontvangt op locaties in de wijk zoals buurthuizen en wijkcentra. Daardoor wordt de vraag naar gemeentelijke werkplekken in het stadskantoor kleiner, waardoor ruimte ontstaat voor huisvesting van twee strategische partners als nieuwe bewoners: het UWV en Halte Werk. Daarvoor onderging de tweede verdieping van het stadskantoor – de publiekshal – een metamorfose. 

Verder lezen?

U kunt dit artikel helemaal lezen als u bent geregistreerd en ingelogd.

Gratis registreren

Krijg toegang tot exclusieve content
Registreren

Inloggen

Log in met uw e-mailadres en wachtwoord
Inloggen

Producttips

Volg F-Facts

Word gratis lid en ontvang op dinsdag en donderdag het laatste facility nieuws in uw mailbox! Én als lid krijgt u ook toegang tot exclusieve online artikelen.

Word lid van F-Facts Facility Platform