• 3 november 2015
  • Colliers
  • Bron: Persbericht

BENCHMARK XL evenement 2015 komt eraan!

Voor het vierde achtereenvolgende jaar organiseren Colliers International Corporate Solutions (CICS, voorheen AOSGroup) en de Netherlands Facility Cost Index (NFC), het grootste benchmark event van Nederland. BENCHMARK XL 2015 vindt plaats op maandag 9 november a.s. in de centraal gelegen locatie "De Glazen Ruimte" te Maarssen. Het jaarlijkse evenement heeft inmiddels een vaste plaats verworven in de agenda’s van benchmarkende professionals.
Ruim 120 relaties ontmoeten elkaar in een programma van wederzijds kennis delen, leren en verbeteren.

Benchmark Awards

Ieder jaar worden tijdens BENCHMARK XL de Facilitaire Benchmark Awards uitgereikt in twee categorieën: de ‘Beste Integrale Prestatie’ en de ‘Meest Verbeterde Deelnemer’. Een deskundige jury beoordeelt de prestaties van de genomineerde bedrijven. Vorig jaar werden deze prestigieuze prijzen uitgereikt aan IBM en apg.

De genomineerden voor de Benchmark Awards 2015 in alfabetische volgorde zijn:

•  in de categorie ‘Beste Integrale Prestatie’ : IBM, Randstad, Tilburg University.
  • in de categorie ‘Meest Verbeterde Deelnemer’ : DLL, Universiteit Utrecht, Wageningen UR.

OCI 2015

Een ander hoogtepunt is de jaarlijkse presentatie van de Europese Occupier Cost Index (OCI). CICS presenteert hier de editie 2015 van de kantoorkosten per fte voor de belangrijkste Europese landen op basis van de nieuwe Europese facilitaire norm NEN-EN 15221. De Occupier Cost Index geeft inzicht in de internationale kostenverhoudingen van kantoren voor de Europese markt.

Programma

BENCHMARK XL 2015 begint met het voor sommigen reeds bekende Facilitair Café, waar prikkelende stell ingen met elkaar worden besproken en deelnemers hun visie hartstochtelijk kunnen bepleiten . Na de plenaire sessie volgen acht verdiepingssessies over verschillende onderwerpen, elk onder leiding van een ervaren expert. Na de lunch en de middagronde met sessies reiken we de Facilitaire Benchmark Awards uit, gevolgd door de presentatie van de Europese Occupier Cost Index. We sluiten de dag af met een gezamenlijke borrel.

BENCHMARK XL website

De website is hèt platform voor facilitair benchmarkend Nederland met algemene informatie over het jaarlijkse BENCHMARK XL evenement en toegang tot het deel voor genodigden . Maar de website biedt veel meer. Bezoekers vinden er links naar allerlei facilitair nieuws en informatie en kunnen er kennis en gegevens uitwisselen.
Ook de LinkedIn groep BENCHMARK XL is het hele jaar door beschikbaar als platform voor vragen, aanbevelingen endiscussies over facilitaire dienstverlening. Deze is alleen toegankelijk voor organisaties die benchmarken. Aanmelden kan heel eenvoudig door een mail te sturen naar fm-benchmark@colliers.com.