Logo
  • Persbericht
  • 20 januari 2016
  • Albron
  • Bron: Persbericht

Albron werkt mee aan The Green Quest van Center Parcs

Woensdag 16 september maakte Center Parcs bekend de zevende missie kandidaat van The Green Quest te zijn. Op Center Parcs De Kempervennen start de zoektocht naar duurzame oplossingen op het gebied van afval, energie en het verkleinen van de footprint op het vakantiepark. De adviezen die hier uit komen zullen ook op de andere parken van Center Parcs in Nederland getoetst worden op haalbaarheid.

Beeld Albron werkt mee aan The Green Quest van Center Parcs

Albron voelt zich als horeca- en retailpartner van Center Parcs in Nederland en België medeverantwoordelijk voor het laten slagen van deze duurzame missie. Albron is een betrokken partner die bij al haar horeca, catering en leisure-activiteiten, oog heeft voor de wereld om zich heen. Deze visie sluit dan ook naadloos aan bij de zevende missie van The Green Quest. De komende periode gaat onderzocht worden hoe in de horecagelegenheden en de supermarkt op De Kempervennen, afval, energie en de footprint nog meer verkleind kunnen worden.

Foto onderschrift: Het idee om sinaasappelschillen te verwerken tot zeep wordt op dit moment verder uitgewerkt.

Zo wordt onderzocht of een aantal grote afvalstromen ingezet kan worden om nieuwe grondstoffen te maken. Er zijn ideeën om sinaasappelschillen te verwerken tot zeep en koffiedrap te gebruiken voor het maken van aanmaakblokjes. Tips en ideeën (op het gebied van eten en drinken) hiervoor zijn van harte welkom en kunnen ingestuurd worden via thegreenquest@fd.nl.

The Green Quest
The Green Quest is een initiatief van Het Financieele Dagblad en BNR Nieuwsradio in samenwerking met Cofely, GFD Suez en SITA. Samen gaan zij op zoek naar oplossingen om duurzamer te ondernemen. Voor de zevende missie wordt Center Parcs onder de loep genomen. Eerder waren ABN AMRO, Arriva en het Concertgebouw missiekandidaten van deze zoektocht om duurzamer te ondernemen.

Producttips