
Functie:Managing Partner
Organisatie:Hospitality Group
George is al bijna 20 jaar werkzaam als adviseur facility management. Hij is zeer actief in tal van FM-netwerken, hij spreekt veelvuldig op congressen en publiceert regelmatig. Zijn laatste boek heeft de titel Facility Management, Over organiseren en maatwerk binnen een veranderende context. Deze titel zegt alles over zijn kijk op facility management; omdat de wereld om ons heen verandert worden facilitaire organisaties gedwongen mee te veranderen. Zijn specifieke expertise ligt op het gebied van strategic sourcing; Uitbesteden of zelf doen, hoe moeten (facilitaire) organisaties hun supply chain organiseren, hoe kun je de samenwerking met externe dienstverleners vormgeven en hoe richt je de optimale regieorganisatie in?
George werkte als partner voor Twynstra Gudde Management Consultants. Hij heeft afgelopen jaren opdrachten uitgevoerd voor een groot aantal (inter)nationale organisaties, zowel in het bedrijfsleven, de zorg als de overheid. Kenmerkend voor zijn aanpak is de balans tussen de inbreng van inhoudelijke expertise enerzijds en oog voor het veranderproces anderzijds; het zijn immers niet organisaties die veranderen maar mensen!
Bijdragen
Opinie

Hospitality Group is weer van start met het Provider Performance Onderzoek (PPO). Als opmaat naar de resultaten van het onderzoek ga ik in gesprek met een aantal providers en opdrachtgevers. Hoe zien zij de markt? Wat vinden ze van het PPO en wat hebben ze gedaan met de resultaten van vorig jaar? Een gesprek met Michel van Wissen, directeur Corporate Real Estate Management en Facility Services bij ING in Nederland.
Opinie

Flexibiliteit, wendbaarheid en duurzame oplossingen zijn sleutelwoorden voor de werkplek van de toekomst. One-size-fits-all oplossingen werken niet meer. De traditionele grenzen van organisaties vervagen nu samenwerken de nieuwe norm is. Kantoren zijn dus niet meer voorbehouden voor de eigen medewerkers maar moeten netwerken van samenwerkingspartners faciliteren. Gebouwen, werkplekken, IT en services moeten daarom flexibiliteit en samenwerken faciliteren om zo organisaties meer wendbaar te maken. Dit wordt de uitdagende opgave waar wij de komende tijd voor staan! Enkele Ideeën ter inspiratie.
Opinie

Facility Management staat op een kantelpunt. Belangrijkste taak van facility management 2.0: toegevoegde waarde bieden, meedenken met de core business. ‘Toiletten moeten al in twee minuten schoon zijn vandaag de dag. Nog sneller gaat niet', vertelt George Maas. ‘Dat oude model van facility management waarin snelheid en laagste kosten domineerden, is failliet.’