Logo
  • Nieuws
  • 17 november 2016
  • Bron: Allesovercatering.nl

Proactieve cateringmanager scoort punten

Cateringmanagers die in gesprek gaan met gasten en initiatieven nemen gooien hoge ogen bij opdrachtgevers. Dat blijkt uit gesprekken met facility managers die zijn aangemeld voor Het Gouden Bestek voor de Beste Opdrachtgever Catering.

Beeld Proactieve cateringmanager scoort punten

Cateringmanagers en cateringmedewerkers die actief informeren naar de bevindingen en wensen van hun gasten worden gewaardeerd. Die waardering stijgt verder als ze ook daadwerkelijk inspelen op die wensen, zo blijkt.

Waarnemen

Waarnemen is ook een onderdeel van het vak. Als je bijvoorbeeld ziet dat gasten brood mee gaan nemen van huis is het de vraag waarom ze dat doen. Een van de opdrachtgevers kwam erachter dat enkele bezoekers speltbrood van huis meenamen omdat dat brood in het bedrijfsrestaurant niet verkrijgbaar was.

Daarover merkt hij op: "We hebben speltbrood drie jaar geleden op de kaart gezet, maar het was toen geen succes, dus zijn we ermee gestopt. Nu zie je dat er vraag komt. Door alert op dit soort zaken in te spelen kun je meer mensen naar het restaurant trekken en ook de tevredenheid verhogen."

Trumpburger

Opdrachtgevers streven daarnaast naar originaliteit en verrassing. "Speel in op de actualiteit," zegt één van hen. "Serveer de dag na de verkiezingen in de VS een Trumpburger. Zeker weten dat onze bezoekers daarover gaan praten."

Prijzen blijven in de bedrijfs- en onderwijscatering een heikel punt. De aangemelde opdrachtgevers vinden het belangrijk dat al hun medewerkers of al hun studenten een lunch kunnen betalen. Daarom bieden ze hen de mogelijkheid om voor lage bedragen, zelfs onder de €2,-, te lunchen. Daarnaast kunnen ze luxer, uitgebreider en duurder lunchen.

Gouden bestek

Binnenkort worden de genomineerden voor Het Gouden Bestek voor de beste Opdrachtgever Catering bekendgemaakt.

Producttips