Logo
  • Achtergrond
  • 11 oktober 2018
  • Bron Service Futures

Bieden uw werkplekken wel voldoende beleving?

Misschien wordt u er als facility professional wel eens moedeloos van: heeft u het kantoor net helemaal flexibel ingericht, moet het weer helemaal anders... Activity Based Working? Vergeet het maar! De werkplek van de toekomst moet in de eerste plaats gericht zijn op de ervaring en beleving van de medewerker.
Beeld Bieden uw werkplekken wel voldoende beleving?

In een artikel op Service Futures wordt de evolutie van de werkomgeving in de afgelopen honderd jaar beschreven. Van kantoorlandschap, tot cubicle, tot virtuele werkplek. In de toekomst gaan we ons waarschijnlijk richten op 'ervaringsgerichte' werkplekken. Maar wat bedoelen we daarmee?

Geef medewerkers een reden om naar kantoor te komen

De verwachting is dat we de komende jaren alleen maar mobieler gaan werken. Organisaties moeten daarom goed nadenken over kantoren waar een medewerker ook echt wil werken. De werkplek van de toekomst moet dus een ervaring bieden die medewerkers die op afstand werken, thuis niet kunnen krijgen. Het moet een plek zijn waar mensen kunnen bijpraten, netwerken, hun vaardigheden aanscherpen en genieten van bijvoorbeeld verse koffie. Om toekomstbestendig te zijn als werkgever moet u zorgen voor een prettige werksfeer en werkervaring, waarin de medewerker centraal staat.

Producttips