Logo
  • Nieuws
  • 10 maart 2020
  • Bron: Financieele Dagblad

Bij Postillion Hotels handelt robot Michiel de reserveringen af

De afhandeling van reserveringen voor overnachtingen, vergaderingen en congressen ging in het verleden niet helemaal goed voor Postillion Hotels. Twaalf werknemers waren er mee bezig maar konden de hoeveelheid niet aan waardoor er steeds meer fouten werden gemaakt. In came AI-assistent Michiel. “Ik ben het laatste jaar tien jaar ouder geworden.”

Beeld Bij Postillion Hotels handelt robot Michiel de reserveringen af

Aan het woord is Erik-Jan Ginjaar, algemeen directeur van de hotelketen. Hij bekent in het FD dat de overstap naar een robotwerknemer niet zonder slag of stoot ging. Het systeem maakte in het begin domme fouten. Inmiddels gaat het goed. Nu is nog maar 1,6 fte nodig om mailtjes snel en foutloos te beantwoorden. De overige werknemers zijn niet ontslagen maar kunnen weer met gasten bezig zijn aldus Ginjaar.

Snel antwoord, maar niet te snel

Daar waar klanten 24 tot 48 uur moesten wachten op antwoord op hun offerte, geeft Michiel dat binnen een half uur. Eigenlijk kan hij dat sneller maar de ervaring leert dat klanten dan het gevoel krijgen dat er niet over de aanvraag is nagedacht.
Mede door Michiel maakt Postillion weer winst vertelt Ginjaar in het FD.
Michiel is niet de enige en eerste AI-assistent. Postillion had als eerste hotelketen een compleet hotel met spraakgestuurde kamers: het Postillion Amsterdam Convention Centre. De verlichting, klimaat, gordijnen en tv bedien je daar met je stem.

Producttips

Volg F-Facts

Word gratis lid en ontvang op dinsdag en donderdag het laatste facility nieuws in uw mailbox! Én als lid krijgt u ook toegang tot exclusieve online artikelen.

Word lid van F-Facts Facility Platform