Bijna de helft van de werkgevers geeft aan dat zij vanwege de hoge brandstofkosten overwegen hun mobiliteitsregeling aan te passen of dat al gedaan te hebben. Ook zijn 2 op de 3 werkgevers bereid om een hogere kilometervergoeding te betalen mits de fiscale regels dit mogelijk maken. Dat stelt werkgeversvereniging AWVN op basis van eigen onderzoek onder 481 werkgevers.
Door technologie verandert de missie van de servicedesk sterk. Technologie is een belangrijke business enabler geworden. Dit legt druk op de servicedesk om sneller, flexibeler en proactiever te reageren op de wensen van individuele gebruikers en de organisatie als totaal.
U kent het vast wel: er is iets stuk of misgegaan en u heeft hiervoor de servicedesk nodig om het op te lossen. Dat loopt in de praktijk helaas niet altijd even soepel. Het is tijd dat de negatieve verhalen over de service- of helpdesk verdwijnen. Wat kan je als Servicedesk doen om je service te optimaliseren?
De servicedesk is vaak het gezicht van een organisatie. Doordat zowel de externe als de interne klant steeds slimmer en daardoor ook mondiger wordt, wordt er ook steeds meer van de servicedesk verlangd. Wat gaat de nabije toekomst op dit punt brengen?
De focus op de klant wordt steeds belangrijker voor FM. Het staat op plek 2 in de top 10 trends van het tweejaarlijkse onderzoek van Twynstra Gudde en Facility Management Nederland (FMN). De toenemende focus brengt uitdagingen met zich mee. De grootste is inzicht, de wens van de klant inzichtelijk maken en deze voorspellen. Ook betrokkenheid scoort hoog, medewerkers in de facilitaire organisatie klantgerichter laten denken. Evenals verwachtingsmanagement, het communiceren van de (on)mogelijkheden van de dienstverlening.
Customer experience ofwel klantbeleving kun je vanuit twee perspectieven bekijken. De externe invalshoek stelt het luisteren naar de klant en zijn ervaringen centraal; daarnaast kun je de interne bedrijfsprocessen onder de loep nemen die hieraan bijdragen. Door beide inzichten te combineren kun je subjectieve beleving onderbouwen met objectieve data.
Klantfeedback is voor elke organisatie van groot belang voor het optimaliseren van de dienstverlening en het ontwikkelen van nieuwe producten en diensten. Belangrijke randvoorwaarde voor het succes is wel dat er voldoende respons wordt binnengehaald uit surveys en vragenlijsten. Hoe behaal je de hoogst mogelijke respons? 10 tips
Hoe zorg je ervoor dat technologische mogelijkheden en de menselijke factor elkaar in de servicedesk optimaal versterken? Het lijkt vooral een kwestie van evenwichtskunst, waarbij de lat hoog ligt: Mensen zijn privé gewend om ‘any time, any place’ op ieder device bezig te zijn en het is een grote uitdaging voor de servicedesk om mensen op datzelfde niveau te bedienen. Enkele voorbeelden.
Servicegerichte organisaties zien klantbelang en -beleving als hun hoogste prioriteit. Nadeel is dat dit ten koste kan gaan van de productiviteit van medewerkers. Organisaties die investeren in hun servicemedewerkers slaan twee vliegen in één klap: verhoging van de productiviteit én de klantloyaliteit.
Word gratis lid en ontvang op dinsdag en donderdag het laatste facility nieuws in uw mailbox! Én als lid krijgt u ook toegang tot exclusieve online artikelen.