Logo
  • Nieuws
  • 9 april 2019
  • Bron: Hospitality Group

Providers presteren niet goed op het gebied van innovatie

Providers nemen onvoldoende initiatief op het gebied van innovatie en zijn niet goed in het daadwerkelijk realiseren of in de praktijk brengen van innovaties. Continu verbeteren zijn opdrachtgevers beter over te spreken. Dit blijkt uit het FM Provider Onderzoek 2018 van Hospitality Group.

Beeld Providers presteren niet goed op het gebied van innovatie

Ook dit jaar zijn opdrachtgevers zeer kritisch over de performance van providers op het gebied van innovatie.  Het thema Innovatie scoort met 2 sterren het laagste van alle thema’s en competenties in het provideronderzoek. Opdrachtgevers zijn vooral kritisch over de onvoldoende pro-actieve houding van providers ten opzichte van innovatie. Ook vinden opdrachtgevers dat providers tekort schieten bij de uitvoering.

Continu verbeteren

Opdrachtgevers zijn minder negatief over de continu-verbeteren-initiatieven die providers nemen. Opvallend is dat Innovatie en continu verbeteren in de (zakelijke) dienstverlening met een 7,0 aanzienlijk beter scoort dan de overige marktsegmenten.

Disruptieve benadering

Innovatie en continu verbeteren is al drie jaar op rij het belangrijkste verbeterthema. Het is de onderzoekers niet duidelijk waarom dit zo’n lastig thema is voor providers. Het proactief organiseren van innovatiesessies met opdrachtgevers, het delen van best practices en het initiëren en implementeren van innovatie-initiatieven waar de opdrachtgever behoefte aan heeft lijkt eenvoudig maar is het blijkbaar niet. Het huidige antwoord van providers op de behoefte van opdrachtgevers aan meer aandacht voor Innovatie en continu verbeteren vergt een disruptief andere benadering van dit vraagstuk aldus de onderzoekers.

Producttips

Volg F-Facts

Word gratis lid en ontvang op dinsdag en donderdag het laatste facility nieuws in uw mailbox! Én als lid krijgt u ook toegang tot exclusieve online artikelen.

Word lid van F-Facts Facility Platform