Logo
  • Opinie
  • 26 februari 2013

Een vleugje vergane glorie en vieze vloeren

Verwachtingen managen. Het is een term die je regelmatig tegenkomt en helaas vaak achteraf. "Hadden we maar beter aangegeven wat mensen konden verwachten, dan was men nu niet zo teleurgesteld geweest." Teleurstelling is dodelijk. Ook al heb je het nog zo goed geregeld, als jouw klanten iets anders verwachten, kun je het nooit goed doen.

Weekendje weg

Onlangs wilden mijn vriend en ik een weekendje weg. We zochten online naar leuke hotels en die mochten best een beetje luxe zijn; in de categorie vier of vijf sterren. Wat ons daarbij opviel was dat in al die dure hotels extra betaald moest worden voor wifi. In tijden dat je in kroegjes en in de trein gratis wifi tot je beschikking hebt, moet je als je 100 euro per  nacht betaalt om ergens te slapen ook nog eens extra geld neertellen om internet te gebruiken. Door het op de boekingssite te vermelden, weet je wat je kunt verwachten. Toch vind ik het teleurstellend dat je in deze tijd in een luxe hotel moet betalen voor internet. Waarom niet dat stukje extra service bieden? Volgens mij is dat in dit geval niet meer dan meegaan met je tijd.


Extra luxe

Maar goed, zonder internet valt best te leven voor een paar dagen en gelukkig kunnen we ook via 3g verbinding maken. We boekten een mooi hotel in hartje Maastricht. Een prachtig oud gebouw aan de buitenkant en van binnen zag het er ook allemaal fantastisch uit, zo lieten de foto's zien. We hadden er zin in! Na een leuk ritje naar het zuiden, kwamen we bij het hotel aan. We checkten in en kregen de sleutel van onze kamer. In de lift overlegden we of we vanuit de kamer meteen naar het zwembad zouden gaan of toch eerst even de stad in. We besloten tot het laatste. Maar eerst nog even de koffer op de kamer zetten. We liepen door de smalle gang en hielden stil voor nummer 239, een extra luxe kamer als we de dame aan de receptie mochten geloven. Onze verwachtingen waren hooggespannen. Klik... de deur ging open. Wat zouden we aantreffen? Een zitje, een spiegel, een tv en twee bedden. De badkamer had een bad en er stond een kapotte broekenpers. En o ja, de wasbak was beschadigd evenals een aantal tegels in de badkamer. Was dit nu extra luxe? Het leek eerder op een heel gewone kamer met een vleugje vergane glorie.


Vieze vloer

Dat alles mocht de pret niet drukken. We waren tenslotte niet voor de kamer gekomen. Eerst lekker de stad in! Na een paar uur kwamen we verkleumd weer terug in het hotel. Een mooi moment om naar het zwembad af te dalen. Inmiddels waren we al iets minder optimistisch over de foto's die we bij het boeken hadden gezien, maar toch hadden we goede hoop. Een beetje ten onrechte, bleek toen we bij het zwembad aangekomen waren. De vloer in de kleedkamer was zo vies dat je daar nog niet mét slippers zou durven lopen en de spaarzame verlichting en afbladderende verf deden niet vermoeden dat we ons in een viersterrenhotel bevonden. Gelukkig zat er wel water in het zwembad en hebben we heerlijk een paar baantjes gezwommen.


Verwachtingen

Onnodig om te zeggen dat we niet terug gaan naar dit hotel. Onze verwachtingen van een viersterrenhotel kwamen duidelijk niet overeen met de uitvoering ervan op deze locatie. Gelukkig maakte Maastricht zelf veel goed en hebben we een heerlijk weekend gehad. Maar... hoe zit het eigenlijk met de verwachtingen die jouw klanten hebben? Maak je ze waar?

Producttips

Ook interessant

Alerte gastvrijheid!
Download de gratis whitepaper

Volg F-Facts

Word gratis lid en ontvang op dinsdag en donderdag het laatste facility nieuws in uw mailbox! Én als lid krijgt u ook toegang tot exclusieve online artikelen.

Word lid van F-Facts Facility Platform