Logo

FMM.nl is vanaf nu F-Facts.nl

  • Opinie
  • 11 september 2017

Zo bepaalt u de toegevoegde waarde van hospitality

Investeren in hospitality en gastvrijheid leidt tot meer toegevoegde waarde, onderscheidend vermogen en het versterken van het imago van de (facilitaire) organisatie. De ontwikkeling van hospitality creëert bovendien een hogere tevredenheid van medewerkers en klanten. Maar hoe kunt u die toegevoegde waarde concreet maken in de praktijk?

De toegevoegde waarde van hospitality vinden we terug bij vier verschillende stakeholders: externe klant, interne klant, medewerker en organisatie. Wat betekent dit in de praktijk?

Externe klant/gast

  • Minder ontevreden gasten
  • Meer zeer tevreden gasten
  • Meer klantloyaliteit
  • Meer positieve mond-tot-mond reclame
  • Minder negatieve mond-tot-mond reclame
  • Minder klachten
  • Betere beoordelingen en reviews en reacties op social media
  • Hogere besteding en fooi

Interne klant

  • Minder ontevreden interne klanten
  • Meer zeer tevreden interne klanten
  • Hogere loyaliteit medewerkers
  • Meer positieve mond-tot-mond reclame
  • Intern en extern en minder negatieve mond-tot-mond reclame
  • Medewerkers worden ambassadeur van het (facilitair) bedrijf
  • Minder klachten
  • Meer ontzorgen, hogere productiviteit
  • Lager ziekteverzuim

Gastvrije medewerker

  • Meer passie voor je werk omdat je vanuit je drijfveren kan werken
  • Meer plezier en energie
  • Meer waardering en voldoening: wat je geeft, krijg je terug
  • Leukere (gastvrije) collega’s
  • Je bent trots op de organisatie

(Facilitaire) organisatie

  • Een lerende organisatie
  • Empowerment en oplossingsgerichte, taakvolwassene en verantwoordelijke medewerkers
  • Betere aanspreekcultuur
  • Beter imago

Deze bijdrage komt uit het digitale rapport Hospitality binnen Facility Management.

Producttips

Ook interessant