Logo
  • Nieuws
  • 10 juni 2016
  • Daphne Smit
  • Bron: TU Delft

4 tips om uw catering gastvrij te maken

In afstemming met studenten en medewerkers heeft de TU Delft een eigentijds horecaconcept ontwikkeld. De acht faculteiten krijgen een food & beverage-corner waar goede koffie wordt geserveerd en belegde broodjes, soepen, sappen, salade fruit en diverse lekkernijen verkrijgbaar zijn. Weet u hoe u de catering gastvrijer kunt maken?

Beeld 4 tips om uw catering gastvrij te maken

Ook komen op twee plekken op de campus ‘Food Markets’ waar verschillende gespecialiseerde ondernemers vooral warme en meer gevarieerde gerechten aanbieden. De cateraars moeten er nu dus zelf voor gaan zorgen dat studenten en medewerkers ook echt zullen langskomen. Het is de ambitie van de TU Delft om de campus niet alleen een hoogwaardige plek voor onderwijs, onderzoek en valorisatie te laten zijn, maar ook een ontmoetingsplaats met goede voorzieningen voor studenten, medewerkers en ondernemers. Horeca- en Retail spelen hierin een belangrijke rol.

Hoe zorg je ervoor dat medewerkers ook echt langskomen? Vier tips om te werken aan gastvrijheid bij catering:

  1. Geef mensen het gevoel dat ze welkom zijn
    Denk hierbij aan hostmanship. Bij hostmanship draait het erom mensen het gevoel te geven dat ze altijd welkom zijn. Daarbij gaat het om verrassen en om soms net wat meer of anders te doen dan contractureel wordt verwacht. Hoe beleven klanten uw dienstverlening? De kern rondom hostmanship is het streven naar langdurige relaties met uw klanten.
     
  2. Stel beleving van de klant centraal
    In aanvulling op hostmanship ontstaat er een steeds grotere focus op het faciliteren van de beleving van de klant. Verkopen lukt anno 2016 steeds beter door alle zintuigen van de consument te prikkelen en de beleving te vergroten.

     
  3. Speel in op Het Nieuwe Werken
    Ontmoeten gaat in onze cultuur vaak gepaard met minimaal één kop koffie. Daarnaast wordt de informele ontmoetingsplek net zo belangrijk als de formele. Hoe beter een cateraar inspeelt op HNW-beleid van de opdrachtgever, hoe beter de aansluiting zal zijn met de opdrachtgever en hoe meer klanten dankbaar gebruik zullen maken van het aanbod.

     
  4. Werk vanuit vertrouwen
    Een voorbeeld hiervan zijn onbemande kassa’s. Dit zorgt niet alleen voor minder personeel, maar sluit ook naadloos aan bij de gedachte van het HNW. De cateraar zal dus flexibel moeten zijn. Door flexibiliteit te creëren in zijn cateringaanbod kan de transitie naar HNW versneld worden.

Producttips

Ook interessant

Alerte gastvrijheid!
Download de gratis whitepaper

Volg F-Facts

Word gratis lid en ontvang op dinsdag en donderdag het laatste facility nieuws in uw mailbox! Én als lid krijgt u ook toegang tot exclusieve online artikelen.

Word lid van F-Facts Facility Platform