De 5 trends in hospitality!
Trend 1: De facilitair medewerker maakt de beleving
Een glimlach, een vriendelijke begroeting, de deur openhouden, er zijn wanneer het nodig is, de helpende hand reiken. Dit zijn kleine maar wel superbelangrijke momenten van de waarheid, die voor hospitality bepalend zijn. Facilitaire medewerkers maken het verschil. Het verrijken van dienstverlening met kleine, warme gebaren maakt dat het voor de gast een echte beleving wordt.
Trend 2: Facilitaire samenwerking: één vloeiende dienst
Voor een gebouwgebruiker, gast, bezoeker, cliënt of passagier bestaan verschillende facilitaire disciplines niet. Voor hen moeten al die disciplines kloppen als één vloeiende dienst, zonder dat zij merken dat er verschillende specialisten aan het werk zijn. Om samen een totaalbeleving voor de gast te creëren moeten we over elkaars grenzen heen kijken. De gast staat centraal.
Trend 3: Gestreelde zintuigen
Ervaring komt altijd binnen via de zintuigen. Waarnemen doen we door zien, ruiken, voelen, horen en proeven. Ons brein interpreteert deze informatie weer op basis van herinneringen, ervaringen en verhalen van anderen. Speel hierop in door de zintuigen te strelen met geur, muziek, licht en klimaatbeheersing.
Trend 4: Technologie vervangt niet, maar ondersteunt
Technologische elementen, robots, sensoren en big data zijn er níet om kosten te besparen maar om hospitality te ondersteunen en te verbeteren. Ze vervangen nooit de menselijke glimlach en vriendelijkheid. Techniek moet medewerkers vooral behulpzaam zijn in hun functioneren en hospitality zo ondersteunen. Dat maakt het werk efficiënter, nóg beter en biedt ruimte voor het nog beter invullen van hospitality
Trend 5: Hospitality is een kunst, geen kunstje
Gastvrijheid mag geen kunstje worden. Dat heeft de gast direct door. Het gaat om authenticiteit. Wat past bij jouw organisatie? Hospitality moet je voor iedere organisatie op een unieke manier invullen. Wij inspireren ons door de eigenheid van iedere organisatie.