Het wordt buiten steeds kouder, de wegen zijn sneller glad en mensen zijn verkouden of grieperig. De kans is groter dat hospitalitymedewerkers te maken krijgen met ongelukjes en kwaaltjes bij collega’s en bezoekers. Wat moeten zij weten en kunnen? Wat hoort er in de verbanddoos?
Het besef dat we beter met onze planeet om moeten gaan wordt steeds groter. Ook uw bezoekers verwachten dat een ontvangst niet alleen vriendelijk en gastvrij is, maar ook groen. Een duurzame bezoekbeleving is niet moeilijk te organiseren. Investeer in groen, kies duurzame producten, scheid het afval en stimuleer lichaamsbeweging.
U wilt uw bezoekers gastvrij ontvangen. Maar hoe zorg je ervoor dat ook gasten die niet dezelfde taal spreken zich welkom voelen? Omgaan met taalbarrières kan lastig zijn, maar met aandacht en geduld komt u een heel eind. Welkom! zet een aantal praktische tips op een rij.
Met haar multifunctionele karakter en plek voor bijna 55.000 bezoekers is de Johan Cruijff ArenA het grootste stadion van Nederland en één van de meest toonaangevende stadions in Europa. Je kunt je voorstellen dat het creëren van een gastvrijheidsbeleving voor een organisatie in deze positie van groot belang is. We interviewen Nora Bijen, coördinator van de stewardorganisatie genaamd Triple A, over hoe hospitality binnen de Johan Cruijff ArenA wordt ingezet.
Natuurlijk wilt u uw bezoekers zo gastvrij mogelijk ontvangen. Veiligheid is daarbij een belangrijk aspect. Hoe richt u uw ontvangstruimte zo in dat bezoekers zich welkom én veilig voelen? Welkom! vroeg Margareth Bleeker, interieurarchitect en creatief directeur bij Bleeker Concepts om advies.
De dagen worden donkerder. Zowel binnen als buiten het pand wordt de rol van verlichting groter; om een gastvrije ontvangst te creëren en de veiligheid te vergroten. Sfeervolle verlichting is prettig voor gasten en medewerkers, terwijl slimme verlichting ongewenste bezoekers op afstand houdt. Hoe creëert u de perfecte balans?
Volgens kenners is het het meest hospitality gerichte retailbedrijf ter wereld. Je kunt er eten, je wordt begeleid door de winkel zonder na te hoeven denken. En alles wat met huiselijkheid te maken heeft, is voorhanden.
Hospitality, gastvrijheid, hostmanship, klantbeleving, gastgerichtheid, klantvriendelijkheid. Wat is het, wat is het verschil, wat zijn de overeenkomsten? Vraag het tien mensen en je krijgt tien verschillende antwoorden.
De Customer of Guest Journey, of reis van de gast, is een handig instrument voor het vormgeven van gastvrijheid binnen uw organisatie. Je wilt natuurlijk dat de gast tijdens de reis zo min mogelijk dieptepunten en voldoende hoogtepunten ervaart. Daarbij kijk je door de ogen van de gast of klant. Hoe kunt u de Guest Journey inzetten als praktische tool om uw gastvrijheid te verbeteren?
Hoe kan gastvrij gedrag een mogelijke bron zijn van concurrentievoordeel? “Hospitality zou een mindset moeten zijn voor al het doen en laten van de facility manager,” aldus de Engelse professor Conrad Lashley, die als hospitality-docent en onderzoeker is verbonden aan Stenden Hogeschool.
Word gratis lid en ontvang op dinsdag en donderdag het laatste facility nieuws in uw mailbox! Én als lid krijgt u ook toegang tot exclusieve online artikelen.