Het besef dat we beter met onze planeet om moeten gaan wordt steeds groter. Ook uw bezoekers verwachten dat een ontvangst niet alleen vriendelijk en gastvrij is, maar ook groen. Een duurzame bezoekbeleving is niet moeilijk te organiseren. Investeer in groen, kies duurzame producten, scheid het afval en stimuleer lichaamsbeweging.
U wilt uw bezoekers gastvrij ontvangen. Maar hoe zorg je ervoor dat ook gasten die niet dezelfde taal spreken zich welkom voelen? Omgaan met taalbarrières kan lastig zijn, maar met aandacht en geduld komt u een heel eind. Welkom! zet een aantal praktische tips op een rij.
Een bijzondere klantbeleving draait niet om het leveren van de beste producten of diensten. Het gaat erom dat je jouw klanten het juiste gevoel geeft wanneer zij vinden wat ze zoeken. Te vaak gaat het over statistieken, zoals NPS, likes en enquêtes, en te weinig daadwerkelijk over mensen.
Met haar multifunctionele karakter en plek voor bijna 55.000 bezoekers is de Johan Cruijff ArenA het grootste stadion van Nederland en één van de meest toonaangevende stadions in Europa. Je kunt je voorstellen dat het creëren van een gastvrijheidsbeleving voor een organisatie in deze positie van groot belang is. We interviewen Nora Bijen, coördinator van de stewardorganisatie genaamd Triple A, over hoe hospitality binnen de Johan Cruijff ArenA wordt ingezet.
Natuurlijk wilt u uw bezoekers zo gastvrij mogelijk ontvangen. Veiligheid is daarbij een belangrijk aspect. Hoe richt u uw ontvangstruimte zo in dat bezoekers zich welkom én veilig voelen? Welkom! vroeg Margareth Bleeker, interieurarchitect en creatief directeur bij Bleeker Concepts om advies.
De dagen worden donkerder. Zowel binnen als buiten het pand wordt de rol van verlichting groter; om een gastvrije ontvangst te creëren en de veiligheid te vergroten. Sfeervolle verlichting is prettig voor gasten en medewerkers, terwijl slimme verlichting ongewenste bezoekers op afstand houdt. Hoe creëert u de perfecte balans?
Volgens kenners is het het meest hospitality gerichte retailbedrijf ter wereld. Je kunt er eten, je wordt begeleid door de winkel zonder na te hoeven denken. En alles wat met huiselijkheid te maken heeft, is voorhanden.
Hoewel vaak veel aandacht wordt besteed aan de eerste indruk, wordt de laatste soms vergeten. Maar wist u dat juist het vertrek een essentieel onderdeel is van de bezoekbeleving? In veel verschillende opzichten. Tips voor een gastvrij vertrek.
Hoe ziet de bezoekbeleving van de toekomst eruit? Worden we ontvangen door robots, zuilen of andere hightech uitvindingen? Welke rol speelt gastvrijheid in het digitale tijdperk?
Word gratis lid en ontvang op dinsdag en donderdag het laatste facility nieuws in uw mailbox! Én als lid krijgt u ook toegang tot exclusieve online artikelen.