Veel organisaties zijn de werkomgeving aan het inrichten op basis van de coronaprotocollen, maar ze vergeten vaak te vragen waar medewerkers (en gasten) behoefte aan hebben. Hoe creëer je een gastvrije beleving in je organisatie onder deze omstandigheden? Hoe organiseer je persoonlijke aandacht op 1,5 meter afstand? En hoe zorg je voor een veilig gevoel op de werkvloer?
Als er één ding zeker is, is het wel dat er de afgelopen tijd veel veranderd is. We hebben het met z’n allen over 'het nieuwe normaal', maar wat betekent dit voor gastvrijheid en hoe ga jij hier jouw plek in vinden? Hoe zorg je ervoor dat jouw werknemers of collega’s straks weer op een fijne manier kunnen terugkomen naar kantoor of de werkvloer? En hoe zorg je ervoor dat jouw gasten of klanten straks nog bij je terugkomen? Kortom, hoe pas jij jouw organisatie aan om in het nieuwe normaal de verwachting van je gast te overtreffen?
Mensen gaan zich onbewust schoner gedragen als zij worden blootgesteld aan citroengeur zo tonen diverse onderzoeken aan. Neuromarketing geeft inzicht in de onbewuste factoren die de belevingsfactor voor 95% bepalen. Precies daarom is neuromarketing van toegevoegde waarde voor de facilitaire branche aldus Anna Casemier, managing partner bij Consumatics.
Hoewel vaak veel aandacht wordt besteed aan de eerste indruk, wordt de laatste soms vergeten. Maar wist u dat juist het vertrek een essentieel onderdeel is van de bezoekbeleving? In veel verschillende opzichten. Tips voor een gastvrij vertrek.
Het wordt buiten steeds kouder, de wegen zijn sneller glad en mensen zijn verkouden of grieperig. De kans is groter dat hospitalitymedewerkers te maken krijgen met ongelukjes en kwaaltjes bij collega’s en bezoekers. Wat moeten zij weten en kunnen? Wat hoort er in de verbanddoos?
Het besef dat we beter met onze planeet om moeten gaan wordt steeds groter. Ook uw bezoekers verwachten dat een ontvangst niet alleen vriendelijk en gastvrij is, maar ook groen. Een duurzame bezoekbeleving is niet moeilijk te organiseren. Investeer in groen, kies duurzame producten, scheid het afval en stimuleer lichaamsbeweging.
U wilt uw bezoekers gastvrij ontvangen. Maar hoe zorg je ervoor dat ook gasten die niet dezelfde taal spreken zich welkom voelen? Omgaan met taalbarrières kan lastig zijn, maar met aandacht en geduld komt u een heel eind. Welkom! zet een aantal praktische tips op een rij.
Een bijzondere klantbeleving draait niet om het leveren van de beste producten of diensten. Het gaat erom dat je jouw klanten het juiste gevoel geeft wanneer zij vinden wat ze zoeken. Te vaak gaat het over statistieken, zoals NPS, likes en enquêtes, en te weinig daadwerkelijk over mensen.
Met haar multifunctionele karakter en plek voor bijna 55.000 bezoekers is de Johan Cruijff ArenA het grootste stadion van Nederland en één van de meest toonaangevende stadions in Europa. Je kunt je voorstellen dat het creëren van een gastvrijheidsbeleving voor een organisatie in deze positie van groot belang is. We interviewen Nora Bijen, coördinator van de stewardorganisatie genaamd Triple A, over hoe hospitality binnen de Johan Cruijff ArenA wordt ingezet.
Word gratis lid en ontvang op dinsdag en donderdag het laatste facility nieuws in uw mailbox! Én als lid krijgt u ook toegang tot exclusieve online artikelen.