Logo
  • Achtergrond
  • 28 november 2018
  • Bron Service Futures

6 innovatieve manieren voor profilering van FM

Om uzelf vanuit FM te profileren en waarde toe te voegen aan de organisatie, moet u het facilitair bedrijf en uw werkwijze blijven vernieuwen. Hoe kunt u dit aanpakken? Laat u inspireren door deze 6 manieren.
Beeld 6 innovatieve manieren voor profilering van FM

1. Vertel relevante verhalen

Zorg dat u een goede verhalenverteller wordt en het management helpt de relatie te begrijpen tussen werkplek en prestaties van medewerkers. Er is veel onderzoek beschikbaar waaruit blijkt dat een inspirerende en gezonde werkplek leidt tot verhoging van de productie en effectiviteit van mensen.

2. Ga vroeg in gesprek met architecten en service providers

U moet al vroeg in het planproces van gebouwen het gesprek aangaan met architecten en kantoordesigners. Dit geldt ook voor facilitaire providers; actuele trends in de facilitaire dienstverlenings zijn immaterialiteit, klantintegratie en de heterogeniteit van services.

3. Werk verschillende scenario's uit

Maak meer gebruik van nood- en scenarioplanning. Het gaat hierbij zowel om technische serviceproblemen – zoals het omgaan met stroomuitval – als niet-technische gebeurtenissen die van invloed kunnen zijn op de werkplek. Dergelijke planning rechtvaardigt het hebben van te veel of te weinig ruimte en maakt het mogelijk om sneller in te spelen op de veranderende vraag.

4. Kijk bij uw dienstverlening verder dan het kantoor

Uw taak om medewerkers optimaal te faciliteren stopt niet bij de werkplekken op kantoor. Aangezien veel medewerkers een (groot) deel van hun werktijd thuis doorbrengen, is het van belang dat zij ook vanuit die locatie optimaal kunnen werken.

5. Werk meer samen met andere afdelingen

Werk nauwer samen met HR en IT om ervoor te zorgen dat de werkplek aansluit op de veranderende strategieën en dagelijkse eisen van uw organisatie.

6. Verbeter herindelingen van de werkplek

Zorg voor meer flexibele werkplekherindelingen om snel te kunnen aansluiten bij de veranderende eisen van de organisatie. Het opbouwen van een goede relatie met uw toeleveranciers wordt daarom nog belangrijker.

Producttips