Logo
  • Nieuws
  • 12 mei 2020
  • Bron: HapinessBureau

Reboarding: Checklist Terug naar kantoor

Om terug te keren naar het kantoor kijken organisaties vooral naar aspecten die met de 1,5 meter afstand te maken hebben. Wat zijn de looproutes? Welke medewerkers mogen wanneer naar binnen? Welke hygiënemaatregelen nemen we?  Maar het is ook verstandig na te denken over het welzijn en werkgeluk van medewerkers. Hoe verwelkomen we nieuwe collega’s en hoe geven we ruimte aan het feit dat we wellicht medewerkers hebben moeten ontslaan? Wat hebben we gemist tijdens het thuiswerken en welke nieuwe manier van werken willen we zeker vasthouden?

Beeld Reboarding: Checklist Terug naar kantoor

Het HappinessBureau heeft vanuit de medewerkersreis (employee journey) en werkgeluk een overzicht gemaakt wat je als medewerker, als team en als management kunt doen en welke vragen je kunt stellen aan jezelf, je team of de medewerkers om de terugkeer naar kantoor zo goed mogelijk te laten verlopen.

Employee (customer) journey

Het overzicht bestaat uit drie fasen en drie doelgroepen. Fasen: voordat je weer teruggaat naar kantoor, de eerste dag of week en de periode daarna. Groepen: medewerkers, teams en management. Voor iedere combinatie van fase en doelgroep is kort aangegeven waar je het accent op zou kunnen liggen en welke vragen je daarbij kunt stellen.

Het overzicht is bedoeld om organisaties te helpen oprechte aandacht te geven aan de behoeften van medewerkers en met elkaar te bezien wat er nodig is het nieuwe werkritme weer op te pakken.

Klik op afbeelding om te vergroten

Producttips

Volg F-Facts

Word gratis lid en ontvang op dinsdag en donderdag het laatste facility nieuws in uw mailbox! Én als lid krijgt u ook toegang tot exclusieve online artikelen.

Word lid van F-Facts Facility Platform