Meer dan twee op de vijf werknemers: 'Indienen klacht of verzoek schoonmaak niet gemakkelijk'
Een op de drie werknemers (33%) ervaart het bedrijfspand niet als schoon. Volgens 36 procent van de werknemers worden schoonmaakwerkzaamheden binnen de organisatie niet goed georganiseerd. Een kwart (26%) van de werknemers pakt regelmatig zelf schoonmaakwerkzaamheden op, omdat dit niet centraal gereorganiseerd is.

Dit en meer komt naar voren uit de benchmark onder ruim 1.000 Nederlandse werknemers, uitgevoerd in opdracht van Service Management leverancier TOPdesk.
Facilitaire frustraties
Meer dan twee op de vijf werknemers (43%) ervaart het indienen van een klacht of verzoek met betrekking tot de schoonmaak als niet gemakkelijk. Nog eens bijna de helft (48%) van de werknemers geeft aan dat er niet altijd snel gehandeld wordt naar aanleiding van een klacht met betrekking tot de schoonmaak. Tot slot geeft 49 procent van de werknemers aan dat de verantwoordelijke voor de schoonmaak niet goed bereikbaar is als er klachten zijn.