Logo
  • Nieuws
  • 4 januari 2018
  • Bron: Commissie Code Verantwoordelijk Marktgedrag

Genomineerden Best Practice Award 2018 bekend

De Commissie Code Verantwoordelijk Marktgedrag heeft dit jaar veel Best Practices ontvangen. Het waren er niet alleen veel, maar ook van zeer goede kwaliteit. De jury heeft om die reden besloten om een extra ronde in te lassen en heeft 8 best practices door laten gaan naar deze volgende ronde. Vanaf nu tot en met 10 januari 2018 heeft u de mogelijkheid om uw stem uit te brengen op uw favoriete Best Practice, zodat u mee kunt beslissen welke 4 Best Practices doorgaan naar de finale op 25 januari 2018.

Beeld Genomineerden Best Practice Award 2018 bekend

Hieronder treft u alvast een korte weergave van de 8 genomineerden:

1. ABN Amro met CSU – Circl

Binnen het circulaire paviljoen Circl werken alle facilitaire partners samen. Iedere vakspecialist vanuit zijn eigen expertise. Schoonmakers weten wat er in het pand gebeurt, worden uitgedaagd en gehoord om goede ideeën te delen en uit te voeren. Dit verhoogt de betrokkenheid en levert plezier in het werk.

2. FMO met Hago Next – Practice what you preach

Schoonmakers zijn onderdeel van opdrachtgever FMO en de ogen en oren op de werkvloer. FMO moedigt hen aan om met ideeën en verbetervoorstellen te komen. FMO ziet de schoonmakers als collega’s. Vandaar ook de overgang naar dagschoonmaak. FMO verstrekt aan de schoonmakers een 10% bonus boven op het reguliere salaris.

3. NHL Stenden Hogeschool met Effektief Groep – Een mooie dag @NHL Stenden Hogeschool

Een nieuw concept om de beleving van studenten bezoekers en medewerkers te verhogen, mede bedacht door de leverancier. Schoonmakers denken mee over hoe zij kunnen bijdragen aan een mooie dag @NHL Stenden en wat zij nodig hebben daarvoor. Verder volgen schoonmakers dezelfde trainingen als de medewerkers van NHL Stenden zelf.

4. Breedweer met Heliomare – Impact door leerlingparticipatie

 Heliomare levert in deze Best Practice als onderwijsinstelling leerlingen die de arbeidsmarkt met een afstand opkomen. De taak van Breedweer is om deze medewerkers duurzaam te scholen en te ontwikkelen maar ook door regulier werkgever te zijn.

5. Dimence met Asito – Samen werken aan een beter leven

Asito-medewerkers bij GGZ- instelling Dimence zien in cliëntenparticipatie een mogelijkheid om de afstand tot de arbeidsmarkt voor cliënten van Dimence te verkleinen. Door intensieve begeleiding, het verzorgen van een vakopleiding en bijbrengen van vertrouwen in zichzelf. Dit past bij het intensiveren van inclusief ondernemen van Asito.

6. ROC de Leijgraaf, CSU met Seiso Opleidingen – Kweekvijver medewerkers dienstverlening

Het project ‘Kweekvijver medewerkers dienstverlening’ is opgezet door AgriFood Capital, ROC de Leijgraaf en een aantal gemeenten in Noordoost-Brabant. CSU en Seiso zorgen dat de statushouder opleidingen kan volgen en uiteindelijk een stage en later een baan kan vinden.

7. DZB Leiden, B2-Cleaning met Heerema Marine Contractors – Kandidaten van DZB succesvol aan het werk

DZB Leiden levert B2-Cleaning gemotiveerde kandidaten met een afstand tot de arbeidsmarkt. Na het doorlopen van een opleidingsprogramma gaan zij mee met de vaste schoonmaakmedewerkers bij Heerema Marine Contractors. Na een ‘stageperiode’ biedt B2-Cleaning, bij wederzijds enthousiasme, de kandidaat een vast dienstverband aan.

8. FNV met Hago Next – Samenwerking via een undermanagementconstructie

FNV neemt de schoonmakers in dienst. Via een undermanagementconstructie brengt Hago Next de kennis en kunde van een schoonmaakexpert in: kennis van nieuwe trends, ervaring met aansturing van schoonmakers, effectiviteit van middelen en materialen en flexibiliteit. Door de betrokkenheid van Hago Next kan de kwaliteit hoog worden gehouden.

Stemmen kan via via www.codeschoonmaak.nl/stemmen

Producttips