Logo
  • Achtergrond
  • 1 oktober 2020
  • -

Hoe kritisch kijk jij eigenlijk naar het liftonderhoudscontract?

Liftonderhoud kan vaak veel goedkoper. Contracten staan al jaren in de kast en zijn gebaseerd op oude inzichten. In veel gevallen wordt jaarlijks geïndexeerd en dat levert op den duur een aanzienlijke prijsverhoging op. Daarnaast verandert de markt door de komst van nieuwe IoT-technologie met liftsensoren.
Beeld Hoe kritisch kijk jij  eigenlijk naar het  liftonderhoudscontract?

5 redenen om je contract bij Liftinsight onder te brengen

1. Nieuwe technologie maakt werkelijke kosten inzichtelijk

Liftinsight introduceerde dit jaar een totaaloplossing met liftsensoren die passen op alle liften van alle merken. Deze liftsensoren meten het werkelijke gebruik van de lift. Daaruit blijkt in veel gevallen dat er te veel en inefficiënte onderhoudsbeurten zijn afgesproken. Liftonderhoud kan vaak veel goedkoper. Contracten staan al jaren in de kast en zijn gebaseerd op oude inzichten. In veel gevallen wordt jaarlijks geïndexeerd en dat levert op den duur een aanzienlijke prijsverhoging op. Daarnaast verandert de markt door de komst van nieuwe IoT-technologie met liftsensoren.

2. Besparing tot wel 50% aan onderhoudskosten

Moderne liftonderhoudscontracten maken gebruik van IoT-technologie met universele liftsensoren. Door op basis van data het liftonderhoud te monitoren en plannen wordt een efficiëntieslag gemaakt die kan oplopen tot een besparing van maar liefst 50% van alle onderhoudskosten.

3. Gecertificeerd digitaal liftboek

De nieuwe moderne liftonderhoudscontracten van Liftinsight bieden ook een gecertificeerd digitaal liftboek en een online managementtool waarmee in realtime, fact-based data kan worden uitgelezen door de eigenaar van het gebouw.

4. Nieuwe contracten zijn milieuvriendelijk en hogere uptime

Met moderne technologie worden onderhoudsbeurten transparanter en inzichtelijker gemaakt, waardoor er alleen op basis van het werkelijk gebruik van de lift bezoeken worden ingepland die echt noodzakelijk zijn. Dat scheelt een hoop ‘heen en weer rijden’ en daarmee besparen we een serieus deel aan CO2 uitstoot! Doordat het in één keer goed is, scheelt dat nodeloze stilstand en levert dat een hogere uptime op.

5. Helemaal ontzorgd worden met de overstapservice

Vraag een vrijblijvend en concurrerend onderhoudsvoorstel bij Liftinsight aan. Mocht je daar gebruik van maken, dan ontzorgen zij je helemaal met een overstapservice. Liftinsight regelt de overstap administratief en informeert de keuringsinstelling.

Liftinsight is een Nederlands bedrijf uit Rotterdam dat als strategische leverancier helpt bij het bereiken van gezond, toekomstbestendig liftonderhoud. Het bedrijf doet zaken met zowel multinationale liftbedrijven als lokale liftbedrijven, maar ook gebouweigenaren als overheid, woningcorporaties en hotelketens.

Missie
Liftinsight is opgericht is vanuit de missie om liftdata voor iedereen toegankelijk te maken, verspilling te minimaliseren en vertrouwen en transparantie in de markt te maximaliseren. Data kan slimmer gedeeld worden en ons helpen om op het juiste moment de juiste beslissing te nemen en alleen noodzakelijke kosten te maken.

Universele totaaloplossing op basis van Iot-sensoren
Liftinsight is de eerste speler in de markt met een universele totaaloplossing met slimme en betaalbare sensoren op basis van IoT. Deze betaalbare sensoren geven in realtime factbased inzicht in liftonderhoud, ongeacht het type, merk of leeftijd van de lift. Liftinsight maakt dit mogelijk met een set van sensoren die het gebruik van iedere lift afzonderlijk meet en een gratis online managementtool die de informatie overzichtelijk weergeeft.

Gecertificeerd liftboek
Het digitale liftboek van Liftinsight (Liftmanager©) is als eerste online applicatie ooit gecertificeerd door Liftinstituut. Dat betekent kortgezegd dat het fysieke (ouderwetse) liftboek nu eindelijk vervangen mag worden voor een digitaal ‘exemplaar’. Het loggen van liften wordt een stuk makkelijker, sneller en slimmer.

Slimme liften besparen geld! Dus maakt Liftinsight liften slim met moderne technologie
De moderne lift is een slimme lift die zelf aangeeft wanneer deze onderhoud nodig heeft, met de hoogst mogelijk uptime en met de minste storingen. En elke lift kan slim gemaakt worden met behulp van sensoren en IoT. Deze sensoren maken het mogelijk om in realtime exact te weten wanneer een lift onderhoud vereist. Hierdoor wordt kostbare tijd en energie bespaard. Onderhoud dat jaarlijks, vanwege de contractuele afspraak wordt gedaan, is vaak zinloos. Servicecontracten zonder garanties en gebrek aan inzicht zijn niet meer van deze tijd. Onderhoud mag niet langer gebaseerd zijn op aannames. Met het productaanbod van Liftinsight worden de onderhoudsactiviteiten zo ingepland dat de liften in topconditie zijn met zo weinig mogelijk bezoeken. Met het gebruik van IoT zijn besparingen tot 50% op de onderhoudskosten haalbaar.

Enthousiast geworden door het verhaal van Liftinsight? En wil je ook op je onderhoudskosten besparen en in de nieuwe wereld van liftonderhoud stappen? Ga dan naar www.liftinsight.com/nl/overstappen en vraag een vrijblijvende offerte aan.

Wij zijn Liftinsight. De liftboys from Rotterdam. Een eerlijke wereld van liftonderhoud. Dat is wat ons drijft. Big data en AI veranderen de wereld en ook de liftservicesector. Wij hebben slimme sensoren ontwikkeld op basis van IoT. Hiermee meten we verticale bewegingen en liftdeuropeningen. We verzamelen, analyseren en verrijken liftboekgegevens en zetten die om in slimme managementinformatie. Hierdoor ontstaat er transparantie in de markt van liftmaintenance. En kunnen er betere voorspellingen worden gemaakt en beslissingen genomen worden. Dit bespaart tot 50% kosten, resulteert in hogere uptime en heeft een lagere milieubelasting. Welkom in onze wereld. De wereld van Liftinsight.

Producttips

Volg F-Facts

Word gratis lid en ontvang op dinsdag en donderdag het laatste facility nieuws in uw mailbox! Én als lid krijgt u ook toegang tot exclusieve online artikelen.

Word lid van F-Facts Facility Platform