
Functie:Partner
Organisatie:D&B The Facility Group
Director Marketing & Communications/Partner D&B The Facility Group
Bijdragen
Opinie

De tijd waarin de werkgever bepaalt wie hij het bedrijf binnen hengelt is voorbij. Niet langer is het noodzakelijk dat starters op de arbeidsmarkt reeds vanaf het eerste studiejaar bezig zijn met het kiezen van de juiste bijbaantjes en het exploreren van vaak doodsaaie of tijd absorberende extra curriculaire activiteiten, omdat hun toekomstige baas dat zo enorm waardeert. Niet meer avonden lang sociaal wenselijke antwoorden instuderen voor een sollicitatiegesprek op vragen die je nooit gaat krijgen.
Opinie

CEO’s wereldwijd zien als grootste bedreiging voor de groei van hun organisaties schaarste op de arbeidsmarkt. Ook in Nederland zal het herstel van de economie en de toenemende internationalisering de concurrentie op de arbeidsmarkt fors doen toenemen. Combineer dat met de vergrijzing en de gloednieuwe flexwet en je hebt de ingrediënten voor een ware War-for-Talent. Waar voorheen Human Resources Management de kartrekker was bij het aantrekken en behouden van talent, gaat vandaag de dag het facilitair management een steeds prominentere rol spelen.
Opinie

16 minuten heeft onze collega Youssef nodig om zijn zoontje een verhaaltje voor te lezen voor het slapen gaan. Dat lijkt misschien niet veel, maar die 16 minuten zijn enorm belangrijk in het leven van onze schoonmaakcollega en zijn jonge gezin. Niet eens zo lang geleden had Youssef geen 16 minuten. Zijn werk begon namelijk altijd na onze kantoortijden.
Opinie

Niet langer is het welbekende supply management de sleutel tot succes. Die hebben we inmiddels onder de knie. De werkelijke toegevoegde waarde van het facilitaire regiemodel is te vinden aan de klant- of werknemerszijde. Het demand management. Daarbij is het de kunst om een facilitaire partner te selecteren die, hoewel zij zich in een Business-to-Business markt bevindt, Business-to-Consumer kan denken.
Opinie

De wijze waarop mensen tegenwoordig op zoek gaan naar werk is drastisch aan het veranderen. Niet langer zoeken we een baan, we zoeken een werkomgeving die aansluit op onze persoonlijkheid.
Opinie

Gelukkige werknemers leveren meer kwaliteit. Dat klinkt logisch maar dit wordt in de praktijk lang niet altijd nageleefd, zoals in de schoonmaaksector. Dit was twee jaar geleden voor ons de aanleiding om te starten met een eigen schoonmaakorganisatie. Het resultaat: een toename van de technische kwaliteit (vaak zelfs met meer dan 25 procent) en een hogere medewerkers- en klanttevredenheid.
Opinie

De Experience Economy draait om de notie dat mensen niet enkel de inhoud van een product of service belangrijk vinden, maar hier tevens een uitgesproken positief gevoel aan willen overhouden. Het gaat niet langer over geld of bezit, maar over het hebben van een ervaring. Daarmee is hospitality binnen de werkomgeving inmiddels een must-have.