• 30 juli 2018
  • Ultimo

Samenwerking Ultimo & BuzzerBase

Ultimo Software Solutions en BuzzerBase zijn een samenwerking aangegaan. Begin deze maand is de overeenkomst officieel ondertekend. Ultimo en BuzzerBase gaan gezamenlijk bijvoorbeeld de IoT (Internet of Things) Starterskit aanbieden. De IoT Starterskit is een pakket met drie verschillende sensoren en een interface met deze sensoren en de Ultimo Maintenance & Facility Management software. Hierdoor zijn gebruikers van de Ultimo software in staat om op een laagdrempelige wijze te ervaren hoe Internet of Things (IoT) is toe te passen in combinatie met hun Ultimo-applicatie en welke voordelen zij daarmee kunnen behalen.

Beeld Samenwerking Ultimo & BuzzerBase

Internet of Things

Internet of Things, het verbinden van middelen (zoals inventaris, installaties, apparatuur) met het internet om gegevens uit te wisselen, biedt oneindig veel mogelijkheden. Steeds meer middelen worden via sensoren aangesloten op het internet, waardoor deze kunnen communiceren met elkaar of externe softwaresystemen zoals Ultimo Maintenance of Facility Management. Binnen het Facility & Maintenance werkveld, betekent het koppelen van sensoren aan de Ultimo software vaak dat er meer geproduceerd kan worden, efficiƫnter wordt gewerkt, een hogere klanttevredenheid wordt gerealiseerd en/of de kosten worden verlaagd. De sensoren maken het bijvoorbeeld mogelijk dat de klant pro-actief een melding ontvangt wanneer er een storing is, of wanneer een koffiemachine moet worden bijgevuld. Dit resulteert onder andere in een hogere uptime, minder onnodig onderhoud, lagere kosten en meer tevreden (interne) klanten.

IoT Starterskit

De IoT Starterskit bevat maar liefst drie verschillende sensoren, die gedurende een periode van acht weken gebruikt kunnen worden:

• De Multi-sensor die trillingen en temperaturen meet, waarmee de klant bijvoorbeeld al ziet dat er een storing aankomt, voordat de storing zich daadwerkelijk voordoet;
  • De PIR+sensor die bewegingen (met behulp van infrarood) en temperaturen meet. Met deze sensor is bijvoorbeeld de bezetting van een ruimte snel inzichtelijk;
  • De slimme muizenval, waarbij een muizenval niet meer persoonlijk gecontroleerd hoeft te worden. De klant krijgt een melding wanneer de val heeft gewerkt.

Tevens wordt er uitleg verstrekt over de werking van de sensoren en hoe de klant deze praktisch kan toepassen. Een Ultimo-medewerker zorgt ervoor dat de Ultimo-applicatie gereed wordt gemaakt voor de IoT Starterskit.

Ultimo Software Solutions bv is een van origine Nederlands bedrijf, dat zich sinds 1988 toelegt op het ontwikkelen, verkopen en ondersteunen van software voor het doelmatig beheer van bedrijfsmiddelen en -processen. Dagelijks wordt er met een team van meer dan 150 personen gewerkt aan de standaard business software voor Facility, Maintenance, IT Service, Fleet & Infra Asset Management. De producten worden door meer dan 1500 organisaties in meerdere landen en in vele uiteenlopende branches gebruikt. Naast de hoofdvestiging in Nederland is de organisatie ook gevestigd in de buurlanden Duitsland en Belgiƫ.