• 13 april 2021

Havic Kantoormeubelen breidt internationaal uit met nieuwe NATO projecten

Havic Kantoormeubelen, producent en leverancier van kantoormeubelen, heeft recentelijk twee tenders gewonnen voor NATO. Het bedrijf gaat op twee verschillende basissen van de Noord-Atlantische Verdragsorganisatie kantorencomplexen inrichten.

Beeld Havic Kantoormeubelen breidt internationaal uit met nieuwe NATO projecten

Twee tenders gewonnen voor NATO

Eind 2020 sleepte Havic de eerste opdracht binnen. Het bedrijf won toen de opdracht voor het Supreme Headquarters Allied Powers Europe (Shape) in België. Deze deal houdt in dat Havic de komende vijf jaar de leverancier zal zijn voor al het kantoormeubilair op deze basis. Deze basis is het hoofdkwartier van de NATO, waar in totaal ruim 3000 mensen werken en wonen. Naast deze mooie deal heeft Havic afgelopen maand ook een tweede tender voor NATO gewonnen. Dit betreft een project voor de luchtmachtbasis in Grazzanise. Voor een kantorencomplex op deze basis in Italië gaat Havic een complete vernieuwing in meubilair doorvoeren. Het gaat dan om zowel het leveren als het installen van nieuw kantoormeubilair. Dit project zal in mei gerealiseerd worden. De totale omvang van beide projecten samen bedraagt ca. 1,4 miljoen euro.

Luchtmachtbasissen geen onbekend terrein voor Havic

Dit is niet de eerste keer dat Havic geselecteerd is als leverancier voor kantoormeubilair op luchtmachtbasissen. In het verleden heeft het bedrijf al diverse projecten gerealiseerd voor de Amerikaanse luchtmacht. Onder andere in Volkel in Nederland, Alconbury in Groot-Brittanië en Spangdahlem en Ramstein in Duitsland. Als leverancier van totaalconcepten op het gebied van projectinrichting heeft het bedrijf dus al ruime ervaring. Deze expertise wordt ingezet voor de realisatie van unieke kantoorinrichting voor ieder project. Van werkplekken, recepties, directiekamers en kantineprojecten tot aan ergonomisch advies, wandbekleding en projectverlichting. Het bedrijf faciliteert een complete kantoorinrichting op maat. Ook wordt er hoog ingezet op duurzaamheid. Zo wordt er uitsluitend gewerkt met leveranciers die op een duurzame manier produceren en voldoen aan het internationale FSC-keurmerk. Door rechtstreeks in te kopen bij fabrikanten weet Havic bovendien de prijzen voor designinterieur betaalbaar te houden. Havic is dan ook een veelgevraagde partner in kantoormeubilair voor met name bedrijven in de Benelux en Duitsland.