• 2 november 2015
  • Hago
  • Bron: Persbericht

Hago Next spiegelt 10 miljoen liter water voor voorziening in ontwikkelingslanden

Samen met Made Blue zorgt Hago Next voor schoon drinkwater elders op aarde door voor iedere verbruikte liter (schoonmaak)water één op één te spiegelen met evenveel liters schoon drinkwater. De aanpak van Made Blue leverde eerder deze zomer het predicaat B Corporation op, vanaf vorige week mag Made Blue zich Sprout Challenger50 2015 noemen.

Het schoonmaakbedrijf spiegelde eerder dit jaar haar waterverbruik in 2014: in totaal 10.746.028 liter. Deze hoeveelheid water was het begin van een structurele samenwerking met Made Blue en de achterliggende goede doelen voor de toekomst.

Een liter voor een liter

Directeur Hago Next Frank Dobbelsteijn heeft bewust gekozen om samen met Made Blue te investeren in schoon drinkwater in ontwikkelingslanden: “Al jaren zetten wij ons in voor verduurzaming van de schoonmaakbranche. Daarin maken we heel bewuste keuzes, waarmee we echt verschil maken. Dat doen we met deze samenwerking. In onze branche verbruiken we ontzettend veel water. Voor ons is het heel vanzelfsprekend dat het er altijd is. De wetenschap dat ongeveer 2,7 miljard mensen minstens één maand per jaar kampen met een tekort aan schoon water, maakt dat je wel anders over je waterverbruik móet en gaat nadenken. Daarom zijn we partner van Made Blue en spiegelen we structureel iedere liter die we hier verbruiken voor water in ontwikkelingslanden: een liter voor een liter.”

Sprout Challenger50

Inmiddels “staat de teller” voor Made Blue op meer dan een miljard liter schoon voor ontwikkelingslanden, namens een groep van ondertussen 25 Nederlandse organisaties: voldoende om een stad ter grootte van Leeuwarden of Maastricht elders op aarde permanent van schoon water te voorzien. De aanpak van Made Blue leverde eerder deze zomer het predicaat B Corporation op, vanaf vandaag mag Made Blue zich Sprout Challenger50 2015 noemen. Made Blue is verheugd over de gezamenlijk gerealiseerde impact. “We komen steeds dichter in de buurt van ons doel: met een grote groep ondernemers en organisaties serieus werk maken van toegang tot schoon drinkwater in de wereld en met transparantie, efficiëntie en duurzaamheid voorop!”, aldus Machiel van Dooren, oprichter van Made Blue.