• 23 mei 2019
  • Bron: CSU

CSU voor zesde jaar op rij grootste opleider in schoonmaakbranche

Voor het zesde jaar op rij is CSU wederom de grootste opleider voor de basisvakopleiding algemene schoonmaak. Dit blijkt uit cijfers van de RAS (Raad voor Arbeidsverhoudingen Schoonmaak- en Glazenwassersbranche). ‘Jaar na jaar zijn wij de grootste opleider, een prestatie om trots op te zijn’, aldus directeur HR Marco Gramser.

Beeld CSU voor zesde jaar op rij grootste opleider in schoonmaakbranche

Als mensenbedrijf investeert CSU intensief in medewerkers. Opleiding vormt daarin een belangrijke pijler. Iedere medewerker die bij CSU in de schoonmaak aan de slag gaat, volgt de basisvakopleiding. Deze opleiding verschaft kennis en inzicht op het gebied van algemeen schoonmaakonderhoud. In 2018 behaalden meer dan achthonderd medewerkers hun diploma via het RAS-Examenbureau. Marco Gramser: ‘Wij stimuleren persoonlijke en professionele groei. Bijna 7800 medewerkers volgden tot nu toe de basisvakopleiding. Een diploma geeft medewerkers niet alleen meer zelfvertrouwen, maar ook betere carrièrekansen. Bovendien geloven wij dat vakkundige en flexibele medewerkers iedereen verder brengt, niet alleen CSU en de medewerker zelf, maar ook onze opdrachtgevers.’

Sociaal ondernemerschap

Bij CSU staat goed werkgeverschap hoog op de agenda. Naast investeren in opleiding en ontwikkeling, ziet CSU ook het creëren van werkgelegenheid via social return als een belangrijk onderdeel van goed werkgeverschap. Eind 2017 bereikte CSU de hoogste trede van de Prestatieladder Socialer Ondernemen (PSO), hét keurmerk voor koplopers op het gebied van sociaal ondernemen. Ook startte CSU in de afgelopen jaren diverse projecten om mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt perspectief op een baan te bieden.

Over CSU

CSU is vanuit diverse vestigingen landelijk actief in schoonmaak. De onderneming heeft hoofdvestigingen in Uden, Amsterdam, Apeldoorn, Eindhoven, Den Haag en Barendrecht. CSU biedt werk aan ruim 16.000 mensen en behoort tot de top 3 van schoonmaakbedrijven in Nederland. CSU is een familiebedrijf, waarin ook het management participeert. Het bedrijf is gecertificeerd met het OSB-Keurmerk, de CO2-prestatieladder en PSO-Trede 3. CSU won in 2012 als eerste Nederlandse schoonmaakbedrijf de MVO-award en prolongeerde die titel met de winst van de Golden Service MVO Award 2015. In datzelfde jaar won het de eerste Golden Service Innovatie Award. Het bedrijf ontving diverse keren het predikaat Best Managed Company. CSU kwam in 2016 uit het jaarlijkse onderzoek van MT100 als meest gewaardeerd schoonmaakbedrijf van Nederland uit de bus. In 2017 won het de European Cleaning and Hygiene Award in de categorie ‘Groundbreaking technological innovation of the year’ voor het sensorsysteem ‘BeSense’. In 2018 werd CSU voor het vijfde jaar op rij gecertificeerd als 'Top Employer Nederland'. In hetzelfde jaar won CSU de Best Practice Award voor het samenwerkingsverband ‘FM Coalitie’. Meer info op www.csu.nl.

CSU is vanuit diverse vestigingen landelijk actief in schoonmaak. De onderneming heeft hoofdvestigingen in Uden, Amsterdam, Apeldoorn, Barendrecht, Eindhoven en Den Haag. CSU biedt werk aan ruim 15.000 mensen en behoort tot de top 3 van schoonmaakbedrijven in Nederland. Steeds meer organisaties kiezen voor CSU’s excellente operatie en hospitality. Ook onze visie op innovatie is hierbij van doorslaggevend belang.