• 20 januari 2016
  • CSU
  • Bron: Persbericht

CSU eerste schoonmaakbedrijf met BREEAM-certificaat

Op Vakbeurs Facilitair heeft CSU het BREEAM- NL In-Use certificaat uitgereikt gekregen. CSU ontving het certificaat voor het nieuwe hoofdkantoor in Uden. BREEAM is een methode om het duurzaamheidsniveau van gebouwen te bepalen. Het In-Use certificaat beoordeelt bestaande gebouwen op drie niveaus: Gebouw, Beheer en Gebruik. Na een intensief audittraject kreeg CSU een drie jaar geldige certificering voor Asset 2 sterren, Beheer 3 sterren en Gebruik 2 sterren. Daarmee is CSU het eerste schoonmaakbedrijf in Nederland met een BREEAM-NL In-Use gecertificeerd hoofdkantoor.

Beeld CSU eerste schoonmaakbedrijf met BREEAM-certificaat

Bijna een jaar geleden nam CSU zijn intrek in het voormalige kantoorgebouw van de Rabobank aan de Verlengde Velmolen 1 in Uden. Met name op het gebied van duurzaamheid is het pand vóór ingebruikname fors gemoderniseerd. Mede door die  aanpassingen ontving CSU het BREEAM-NL In-Use certificaat. De internationale BREEAM-methode om de duurzaamheid van gebouwen te monitoren wordt sinds 2011 ook in Nederland toegepast.

Foto-onderschrift v.l.n.r.: Luc Lackamp, medewerker bedrijfsbureau Inkoop CSU/ John van Hoof, voorzitter Raad van Bestuur CSU/ drs. ing. Jan Roersen adviesbureau W4Y/ Ton van de Ven, manager Inkoop en Huisvesting CSU/ Rob Boers, manager Kwaliteit Arbo en Milieu CSU.

‘Grote duurzaamheidsambities’
CSU is voor een periode van drie jaar gecertificeerd. Voorzitter John van Hoof van de Raad van Bestuur ontving tijdens Vakbeurs Facilitair in Den Bosch het certificaat uit handen van drs. ing. Jan Roersen van adviesbureau W4Y. Van Hoof maakte duidelijk dat CSU bewust heeft gekozen voor BREEAM, dat strenge criteria hanteert. 'CSU heeft al langer grote ambities op het gebied van duurzaamheid. We zien BREEAM-certificering dan ook als een logisch vervolg op certificeringen als ISO 14001 en de CO2-Prestatieladder.'

Over CSU
CSU is vanuit 30 vestigingen landelijk actief in schoonmaak. De onderneming heeft hoofdvestigingen in Uden, Amsterdam, Apeldoorn, Eindhoven, Rijswijk en Rotterdam. CSU biedt werk aan 12.000 mensen en behoort tot de top 3 van schoonmaakbedrijven in Nederland. CSU is een familiebedrijf, waarin ook het management participeert. Het bedrijf is gecertificeerd voor het OSB-Keurmerk en de CO2-prestatieladder. In 2014 won CSU de estafetteprijs Kroon op het Werk en werd door Great Place to Work voor de achtste maal bekroond tot een van de beste werkgevers van Nederland. Het bedrijf ontving het predikaat Best Managed Company 2014. In 2015 werd CSU voor het tweede jaar op rij ook gecertificeerd als 'Top Employer Nederland' en won het de eerste Golden Service Innovatie Award. CSU won in 2012 als eerste Nederlandse schoonmaakbedrijf de MVO-award en prolongeerde die titel met de winst van Golden Service MVO Award 2015. Meer info op www.csu.nl.