
Functie:Zelfstandig professional facility management
Organisatie:FacTherm
Jolanda biedt projectmanagement binnen het vakgebied Facility Management. Hierbij houdt zij het overzicht en verbindt, totdat het project haar doel heeft bereikt. Vasthouden en concreet maken zijn hierbinnen haar kernkwaliteiten. Recente projecten zijn het implementeren van een Facility Management Informatie Systeem voor de Servicedesk, het opzetten van de Front Office en het implementeren van prestatiegericht beheer. Jolanda is meer dan 20 jaar werkzaam binnen het facilitaire werkveld waarvan bijna 7 jaar als zelfstandig projectmanager facility management.
Zij is beschikbaar voor een nieuwe opdracht en geloof erin dat aan de business kant een project implementatie leider nodig is om technologische innovaties tot een succes te kunnen maken. Iemand die ervoor zorgt dat de verbinding wordt gemaakt tussen technologie – facilitaire processen en de eindgebruikers. Jolanda vervult graag deze rol bij innoverende facilitaire organisaties. Voor meer informatie: www.factherm.nl
Bijdragen
Opinie

Binnen de facilitaire processen worden meer en meer technologische vernieuwingen geïmplementeerd. Denk aan sensortechnologie, internet of things, domotica, big data et cetera. Kun je last hebben van het regiemodel bij de implementatie van een dergelijke vernieuwing?
Opinie

Wat zijn de verschillen en overeenkomsten tussen een Facilitair Bedrijf en een Shared Service Center? En hoe gaat een Shared Service Center om met het stellen van eisen aan rol, taak en verantwoordelijkheid aan de klantzijde met als doel optimaal te opereren binnen een klant-leverancier relatie?
Opinie

Veranderingen binnen de onderwijshuisvesting hebben een veranderende rol voor de facilitaire functie tot gevolg. Facility management is in het nieuwbouwtraject voorwaardenstellend in plaats van ondersteunend. Daarnaast levert facility management een essentiële bijdrage aan de uiteindelijke beleving en waarde van het gebouw.
Opinie

Op de foto twee heldere lichtpunten: de lamp en de maan. Heeft de facility manager het 'licht al gezien' als het gaat om technologische vernieuwingen voor zijn facilitaire organisatie? Of is het nog een hele verre stip boven de horizon, de maan? Je ziet op de foto rechts in de verte een zeilboot. Is het een eenzame volger of zijn er meer? Wie bestuurt de boot eigenlijk? De facility manager, leverancier, ICT manager of initieert iemand anders facilitaire innovatie? Worden de mogelijkheden voldoende tentoongesteld aan de kade wat trending facility technologie is? Of is de kade nog te ver weg?