Logo

FMM.nl is vanaf nu F-Facts.nl

  • Nieuws
  • 16 juni 2017
  • Bron: Allesovercatering.nl

Heeft u al een mystery guest in uw bedrijfsrestaurant gehad?

Steeds meer cateraars en opdrachtgevers willen een onafhankelijk oordeel over de dienstverlening, klantvriendelijkheid en kwaliteit. Bedrijfsrestaurants krijgen dan ook vaker bezoek van een mystery guest aldus allesovercatering.nl

Beeld Heeft u al een mystery guest in uw bedrijfsrestaurant gehad?

Het platform sprak een mystery guest die de afgelopen maanden diverse bedrijfsrestaurants bezocht. Ze verschaft zich toegang door aan de receptie te melden dat ze een afspraak heeft die plaats zal vinden in het bedrijfsrestaurant.

Tact

Normaal gesproken kunnen mensen van buitenaf niet zomaar het bedrijfsrestaurant betreden. “Met een beetje tact en inlevingsvermogen lukt het mij in de meeste gevallen wel om binnen te komen,” aldus de vrouw, die ervaring heeft in de horeca. Ze verzoekt uitdrukkelijk om naam en organisatie niet vrij te geven in deze publicatie. Ze mag niet herkend worden.

Gehaaste indruk

De laatste keer dat ze een bedrijfsrestaurant bezocht, was een cateraar de opdrachtgever van het bedrijf waarvoor ze werkt. In het rapport dat ze opstelde, staat te lezen dat een van de cateringmedewerkers een gehaaste indruk maakte. Toen ze aan de cateringmedewerkster vroeg waar de servetten lagen, kreeg ze geen antwoord. De vrouw kwam even wel later terug met een stapel servetten. Maar ze zei opnieuw geen woord en ging snel verder met het bereiden van gerechten.

Achter de schermen

De mystery guest daarover: “Deze medewerkster is duidelijk een type dat van aanpakken weet. Niet lullen maar poetsen. Achter de schermen is dat prima, maar als je met gasten te maken krijgt, zal dat anders moeten. Dat was een van de aandachtspunten die bij dat bezoek naar voren kwamen.”

Aanpassingen

De mystery guest vervult haar geheime missie niet alleen in horeca-, catering en recreatiebedrijven. Ze onderzoekt ook andersoortige bedrijven. En geeft ook in die gevallen aan welke aanpassingen kunnen leiden tot een grotere klanttevredenheid.

Producttips