Logo

Gaat u ook voor facilitair 'klanthousiasme'?

  • Ultimo Software Solutions
  • Facilitaire organisatie
De Ultimo inspiratiesessies zijn inmiddels een begrip. Ieder jaar organiseert Ultimo een aantal events om Ultimo gebruikers bij elkaar te brengen, te informeren over de laatste ontwikkelingen en de gelegenheid te bieden om ervaringen met elkaar uit te wisselen.
Beeld Gaat u ook voor facilitair 'klanthousiasme'?

Om een zo passend mogelijk programma voor de gebruikers vast te stellen, hebben de inspiratiesessies een branche of thema specifieke insteek. Op facilitair vakgebied is daarom ook een inspiratiesessie georganiseerd. Op 18 september 2018 vond de inspiratiesessie Facility Management bij M – Homebase of the media-minded Hilversum (voorheen Stichting AKN (AVRA, KRO, & NCRV) plaats. Eén van de onderwerpen was ‘klanthousiasme’, met als spreker Feike Cats. Na een rondleiding door het M gebouw sprak Feike Cats over plezier op de werkvloer en klanthousiasme.

Plezier in het werk hebben is de basis

In het proces van klantgericht werken, staat plezier hoog in het vaandel. Iedereen weet dat facilitaire medewerkers die het naar hun zin hebben beter presteren. Dat stralen zij vervolgens weer uit naar hun interne en externe klanten. Het plezier hebben in het werk is de basis. U vindt het toch ook veel leuker om complimenten te krijgen dan klachten? Daar krijgt iedereen energie van.

De toegevoegde waarde van klanthousiasme

Feike Cats gelooft dat enthousiaste medewerkers de resultaten sterk verbeteren. Enthousiaste medewerkers vertellen bijvoorbeeld door dat de facilitaire afdeling een goede dienst verleent of komen graag bij u terug. Welke facility manager wordt daar nou niet blij van?

Neem bijvoorbeeld de receptie. De receptie vormt een belangrijk beeld als het gaat om klanthousiasme. Bereikbaarheid en goede ontvangst behoren tot de belangrijkste enthousiasmecriteria van medewerkers en klanten. Ook als bijvoorbeeld de receptionist(e) ontzettend enthousiast is of altijd goed naar zijn/haar klanten luistert en een ander onderdeel van de dienstverlening als minder wordt ervaren, dan nog kan het zijn dat medewerkers en klanten de positieve ervaringen bij de receptie onthouden en een overall positief gevoel overhouden. Door te sturen op klanthousiasme wordt de toegevoegde waarde van het facilitair bedrijf dan ook beter zichtbaar.

Aanbieder

Meer cases